Ricardo Quevedo

RICARDO QUEVEDO: LOS RESENTIDOS SOMOS MAS (AUDIO)

Los Angeles, CA 03.14.18

Comedy Dynamics announced today it will release its second Spanish-language comedy album, Los Resentidos Somos Más, from Colombian comedian Ricardo Quevedo on November 10, 2017. Comedy Dynamics anunció hoy el lanzamiento de su segundo álbum de comedia en español, Los Resentidos Somos Más, del comediante colombiano Ricardo Quevedo, el 10 de Noviembre de 2017.

Ricardo’s precise and unique method of storytelling in Los Resentidos Somos Más is in stark contrast to the frenetic energy with which he describes his life and experiences, such as his love for poorly-produced scary movies, how cell phones have forever changed the dating scene in Latin America, and how there was once a time when bullying was just known as a learning experience. Los Resentidos Somos Más was recorded live for a sold-out crowd of nearly 1000 at Teatro Leonardus, in Quevedo’s hometown of Bogotá, Colombia.

Ricardo Quevedo rose to fame with productions such as Comedy Central’s Stand-Up Sin Fronteras and the popular series La Culpa es de Colón, as well as RCN Televisión’s Los Comediantes de la Noche. Quevedo is currently focusing on his various acting roles in Hispanic film and television, as well as his first European stand-up tour.

El método preciso y único empleado por Ricardo para relatar sus historias en Los Resentidos Somos Más, se contrasta con la exuberante energía con la cual él describe su vida y experiencias, como por ejemplo, su amor por las películas de terror de mala calidad, o cómo los celulares han cambiado para siempre el formato de las citas en América Latina, o como el “bullying” antes era entendido como parte del proceso de aprendizaje. Los Resentidos Somos Más fue grabado en la ciudad natal de Quevedo, Bogotá, Colombia, para un público de casi 1000 personas.

El camino a la fama de Ricardo Quevedo se traza en Bogotá con el programa de Comedy Central, Stand-up Sin Fronteras, y las populares series La Culpa es de Colón y Los Comediantes de la Noche. Hoy en día Quevedo se encuentra enfocado en varios papeles cinematográficos y de television, como también en su primera gira Europea de stand-up.

Comedy Dynamics, bajo el Nacelle Company, es una de las productoras y distribuidoras independientes más importantes de comedia stand-up. La empresa ha producido éxitos como Kevin Hart’s Guide to Black History (History), Animal Nation with Anthony Anderson (Animal Planet), además de la nueva comedia guionada sobre Hulu, There’s…Johnny!, Join Or Die with Craig Ferguson (History), Wild ’N On Tour (MTV2), y Coming To The Stage (Hulu). La empresa ha trabajado con una amplia gama de talento cómico establecida y emergente, incluyendo a Kevin Hart, Louis C.K., Aziz Ansari, Jim Gaffigan, Katt Williams y muchos más.

El álbum Louis C.K. Live at Madison Square Garden de Comedy Dynamics Records ganó el premio Grammy en la categoría de Mejor Álbum de Comedia 2016. En total, ocho álbumes producidos por Comedy Dynamics entre 2013-2015 han sido nominados al Grammy.

About Comedy Dynamics   Founded by Brian Volk-Weiss, Comedy Dynamics, a Nacelle company, is the largest independent comedy production and distribution company. The company has produced Netflix’s Down to Earth with Zac Efron, The Movies That Made Us, Netflix’s The Toys That Made Us, Behind The Attraction for Disney +, Sony’s Mad About You reboot, Netflix’s Kevin Hart’s Guide to Black History, Jim Gaffigan: Noble Ape, The CW’s Discontinued, All The Way Black for BET+, Animal Planet’s Animal Nation with Anthony Anderson, the scripted comedy on Hulu There’s… Johnny!, History’s Join Or Die with Craig Ferguson, MTV2’s Wild ’N On Tour, Hulu’s Coming To The Stage, and more. Comedy Dynamics began releasing original films in theaters and released the acclaimed independent film Slut in a Good Way in Spring of 2019. In 2017 the Comedy Dynamics Network (CDN) launched and currently distributes specials, television shows and films to all major transactional platforms such as iTunes, Amazon, Google, PlayStation, Xbox and most major telco & satellite providers, including AT&T, Comcast, Charter, Dish, and Verizon. The company has worked with a wide range of established and emerging comedic talent including Ali Wong, Tiffany Haddish, Kevin Hart, Aziz Ansari, Jim Gaffigan, Pete Davidson, David Cross, and many more. The company was nominated for an NAACP Spirit Award in 2019 for Kevin Hart’s Guide to Black History. 17 Comedy Dynamics releases have been Grammy-nominated (with four wins), including all 5 in the Comedy Album category for the 61st Annual Grammy Awards in 2019.

Featured Comedy

Ricardo Quevedo: Los Resentidos Somos Más